måndag 17 november 2008

Saxat från mail

"Har du inte lagt till något livsmedel?"

Fram till 86 kg (dvs hälften av övervikten) håller jag den här modellen med 2 dl grönsaker (mest sallad och spenat), mycket kött/fisk och fett. Jag har tillbehör ibland som en klick yoghurt eller keso. Grädde använder jag och jag äter ganska mycket ost. En gång festade jag med en dl filmjölk med kanel och jag har stekt Annas kesoplättar förstås.

Det jag har lagt till nu är en klick kokosfett i te några gånger i veckan. Med kokossmak. Väldigt gott.

Efter 86 kommer jag att öka andelen grönsaker med en dl till, det är allt.

Till jul har jag lovat mig att jag ska få äta ett par matskedar jordnötter (som innehåller 16 g kolhydrater per 100 gram...tror jag) och en mörk chokladbit om jag vill.

Och jag lider verkligen ingen nöd. Jag äter ju de goda grejerna! Det här är inte svårt.

Inga kommentarer: