tisdag 28 april 2009

Belöningar

Mitt nya liv skriver apropå motivation att belöningar är bra. Jag har inte givit mig själv någon present när jag gått ned låt säga 5 kg eller 3 kg. Jag vet att Viktväktarna (som jag inte gillar i och för sig) har stjärnor vid just varje 3 kg. När jag nu närmar mig minus 20 kg kanske jag ska uppdatera mig och ge mig belöningar. Jag ska i alla fall fundera på det. Själva viktminskningen, sug-frånvaron, piggheten etc är naturligtvis belöning i sig. Och jag snålar inte på små resor eller cd-skivor etc heller när det gäller mig själv. Men omväxling förnöjer!

"Vill någon vara ledig över valborg går det bra", sa chefen igår och jag ska få tillbaka på skatten och kände mig rik så jag räckte upp handen och svarade: "jag, jag!" så på torsdag åker jag till goda vänner i Danmark (Väger mig och rapporterar innan).

Inga kommentarer: