torsdag 1 januari 2009

Sammanfattning av 2008

Lite sammanställning vill jag göra av förra året.
  • maj väger jag in mig på VV. 108 all time high.
  • juni väger jag ut mig på VV, vill inte ställa upp på deras metod. Vill ha matglädje. Börjar med LCHF och går omedelbart ner 5 kg och i
  • juli väger jag 100 prick.Jag njuter av det enkla och det goda och två månader senare,
  • september väger jag 96,5. Jag applåderar mig själv.
  • oktober väger jag 94,6. Sen åker jag på semester, livet blir stressigt och rörigt...men i
  • november väger jag ändå 93. Månaden blir inte lugnare och i
  • december väger jag 92 och sista vägningen
  • 91.9 vilket ger en viktminskning på 16 kilo under året.
Jag applåderar mig själv! Klapp, klapp, klapp!

Nu är det ett nytt år och jag trampar vidare mot mitt mål - 63. Det skulle förvåna mig om jag uppnådde det i år.

Jag vill ta lite nyfart - på många plan - nu och ett årsskifte är så bra för det. Jag ska helt enkelt bara vila i mina tre måltider, inte hoppa över och ersätta med 2 skinkrullar pga för mycket att göra. Matglädje in igen! Jag ska promerera mer - vilket jag gjort dagligen de senaste tre veckorna - och min rygg kommer att tacka mig. I övrigt kysser jag kinderna - virtuellt i cyberspace - på kostdoktor Andreas och Anna för att de gav, och ger, mig kunskap om hälsa och inspirirerande läsning.

Here comes 2009!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har tittat in på din blogg lite nu och då. Undrade lite vart du tagit vägen....
Hoppades att du inte gett upp!
Men så verkar inte vara fallet :-)
Om du vill ha recept: Hittade några bra recept på http://kolhydratfritt.blogg.se/