onsdag 25 juni 2008

101,5 kg och när ska man väga sig?

Jag vägde mig i morse och då vägde jag 101, 5. Mmm. Petig med decimalerna...Det betyder att jag gått ned 6,5 kg på knappt 2 månader och det är ju otroligt fantastiskt bra! Man kan också konstatera att 3 av dem gick jag ned mha vv på 4 veckor. Sedan stod jag still och grät innan jag hittade LCHF. Då blev det 3,5 på 2 veckor utan så många kolhydrater.

Den första av de två LCHF-veckorna var ganska lika de vv- fyra, men med den skillnaden att brödet togs bort. Och att jag åt bovetepannkakor en dag och färskpotatis en annan dag, men i övrigt struntade i sådant.

Jag tror på ett radikalt grepp. Men med omsorg. Min kropp ska få känna sig omtyckt. Få god mat med kött och fett och lite sallad då och då. Sköna promenader och mild styrketräning - som jag faktiskt älskar.

När ska man väga sig?
Jag är "nyfrälst" just nu och vill mest gå till vågen hela tiden för att kolla och vara glad. Men jag inser att det är dumt och säkert inte heller särskilt uppbyggande för motivationen. En dag i veckan bör räcka. Fredagar?

Inga kommentarer: