fredag 6 februari 2009

Idag 90, 4. Duktiga jag, tänker jag, när jag sitter och äter makrill till frukost. Inte min älsklingsmat så här dags om jag ska vara ärlig. Men nöden har ingen lag, sa jag peppande till mig själv när kylskåpsdörren öppnades. På jobbet finns mat, eftersom jag jobbar i "restaurangbranschen", men jag är hungrig nu.

Jag grubblar över detta med fördelar med 63 som jag skrev om förra veckan. Jag håller på med en lista. Hälsovinst känns som en given sak att skriva, men jag skulle vilja precisera mig mer. Jag har aldrig haft några förhöjda värden av någonting, som blodsocker eller blodfetter. Men det är klart att ryggens problem kanske skulle varit bättre med lägre vikt TROTS mitt stående, gående jobb. Vad jag menar är att hälsan blir bättre i allmänhet när man väger mindre, men vad konkret på mig blir bättre? Jag ska forska på båda sakerna.


0.6

Inga kommentarer: