lördag 4 oktober 2008

Goda tankar i juli!

Jag längtar inte efter flingor nu. Jag längtar inte efter frukt heller, jag som var en sådan fruktoman. Det känns märkligt.
skriver jag i juli. Det där med frukten. Ibland kan jag vilja ta en frukt. Inte för att jag längtar efter smaken, utan för att det är "förpackad" så bra. Det jag äter är ju kylskåpsmat och oftast sådant som måste tillagas. Ibland om jag är ute och snabbt behöver något att äta så kan jag sakna frukten. Nu löser jag det som regel genom att inte äta alls. kroppen klarar sig på fettet ändå. Eller så kan jag köpa - obs, ej ofta! - ett paket med 2 ostskivor på 7eleven.

Jag skriver också om detta med långvarig vikthållning. Att jag skulle vilja läsa, kanske generellt och inte bara om LCHF, om människor som har haft kraftig övervikt och gått ner och sedan behållt vikten. Det har jag fortfarande inte hittat så mycket av.

Det finns många som bloggar om sin "viktresa" (ett ord jag inte gillar därför att det låter som en förflyttning som lika gärna kan innefatta retur). Vissa börjar bra: "Nu ska jag" och sedan tunnas inläggen ut och bloggen rinner ut isanden. Andra tar tag i det igen. "Jag har syndat men nu så..." och bloggar på ett tag igen. "synda" är också ett ord jag ogillar. Men långt många fler viktminskar utan att blogga om det, eller skriva böcker etc.

Det här är något att metodiskt titta vidare på, uppmanar jag nu mig själv!

Inga kommentarer: