söndag 15 mars 2009

Kompensationblogg

Min fina dator!

Jag väger mig en gång i veckan. På fredagar. I början vägde jag mig oftare, på samma sätt som jag vägde mat ibland. Nämligen för att kontrollera att jag var på rätt väg. Nu försöker jag väga mig en gång i veckan för att få lite rim och reson.

Då när jag vägde mig ofta (varje dag...) kunde det se ut så här:

måndag 99.3
tisdag 99.4
onsdag 99.2
torsdag 99.2
fredag 99.1
lördag 99.3
söndag 99.2
måndag 99.0

Under veckan hann jag alltså med flera "men vad är det här!", "står jag still?" och "åh vad bra!"
och det sistnämnda är bra för kropp och själ, men de två första utropen är negativa och stressande. Så-slutsats: Jag väger mig en gång i veckan. Resultat av mitt Anna-tänkande!

Fast jag är ju inte mer än människa...När nu vågen så vänligt tagit mig till en ny skala (i fredags) kunde jag inte låta bli att ställa mig idag också för att se att ytterligare 3 hg inte vägdes in. Jag skulle ha fotograferat vågens display för jag njuter så oerhört av att börja läsa en 8 istället för en 9 eller ännu värre en 10!.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu hänger jag inte med..? Minus 9 kilo på en dag?

Sextiotre sa...

Haha . Nä felskrivet. Jag rättar!