söndag 15 mars 2009

Beach 2009 skäms på mig

Beach 2009, nä det tränas dåligt. "Ska bara..."-tankar, hinner inte just nu, tar det sen präglar hemmet. Mina ryggövningar på gymmet - ja. Men hemma-träning- nej.

Måste fundera här med hjälp av tangentbordet varför det är så?

Motivation
Beach 2009 är ett skämt-begrepp. Det handlar inte om bikini utan om lite snyggare överarmar för att känna att det är okej att gå i linne i sommar.* Det är min drivkraft. Varför kan jag då inte upprätthålla en motivation? För att drivkraften är för låg: "Äsch, jag kan ha en skjorta över"?

För min del tror jag på att det dyker upp andra saker som jag sätter före. Men framför allt: Glömska. Det tar ett tag att arbeta in en viss vana. Jag kan jämföra med att äta LCHF. Tre månader tror jag innan det satt helt och hållet. Till gymmet planerar jag när jag ska gå. Drivkraften är att inte hamna i rullstol ungefär (=piska). Drivkraften för Beach 2009 är överarmarna (=morot).

Så: lösningen? Att planera mina 15 minuter. Jag kan ta dem vid två tillfällen när jag promenerat. Då är jag uppvärmd och kan sätta igång direkt. Man ska vara snäll mot sig själv. Inte skälla och hota. Så. Jag rapporterar efter påsk igen!

* Jag utelämnar med flit "självförtroende"-biten och den typen av förhållningssätt.

Inga kommentarer: