onsdag 10 september 2008

I natt jag drömde...

I natt drömde jag att jag läste en blogg om nyheter och att man där refererade till den här bloggen! Mycket konstig dröm. Jag tog det i alla fall som ett tecken på att det var dags att skriva ett inlägg.

Anna skriver om att hon var ute och sprang häromdagen vilket hon tyckte var fantastiskt.
Själv känner jag mig stel som en "gammal kärring" eftersom jag inte tränat min rygg på tre veckor. Jag förstår mig själv i och för sig. Tiden har varit obefintlig - jobbet tar massor - och jag ogillar att till gymmet när det är för mycket folk. Samtidigt: om det vore medicin mot cancer, typ, skulle jag ju inte hoppa över på grund av tidsbrist. En smula korkad jämförelse, men ni förstår tanken, eller hur. Dagen idag börjar jag i alla fall inte förrän sent och klockan 9 går jag iväg. Så kommer det att bli alla onsdagar framöver. Och min rygg bugar och tackar för det. Men jag skulle behöva ytterligare en dag för att det ska bli riktigt bra.

I övrigt lever jag på en meny med 6 olika rätter ungefär. Jobbet - igen... - gör att jag hemma inte har tankarna på nya recept osv. Men efter semestern nästa månad tänkte jag att det skulle bli skärpning. Jag ska köpa en kamera och laga mat och fotografera och lägga ut här. Bloggen är ju min egen inspirationskälla och dokumentation under vägen till 63 och därefter 63-livet. Då måste det ju bli ännu lite festligare! = )

Jag lägger till ett nytt mål på min mål-lista nämligen att vara under 30 kg:s övervikt. Tanken "jag har nästan femtio kilos övervikt" i förhållande till "jag har knappt trettio kilos övervikt" är stor skillnad. För mig.

Ett steg i taget. Det här ska gå bra!

Inga kommentarer: