onsdag 24 september 2008

Måltidsordning - again

När man lägger om en viss livsstil - som t ex att börja äta på ett helt nytt sätt behöver man ofta en tydlig guide: "gör så här". När jag efter fyra maj/juni-veckor grät över viktväktarnas metod famlade jag, som bekant, runt och sprang av en händelse över Anna och Kostdoktorn. Jag lärde mig om vad LCHF är och jag ändrade menyerna.

Efter att ha läst GInoll ändrade jag också hur ofta jag åt. "Mellanmål är ett otyg" eller något liknande sägs i boken. Så har jag gjort i drygt tre månader nu. 12-15 gram kolhydrat om dagen. Inga mellanmål som regel. Så säger inte Kostdoktorn eller Anna. Här finns inga mellanmålsrestriktioner. Skaldeman är tämligen dogmatisk i sin bok. "Gör så här, annars..." men jag tycker det vore intressant att läsa mer om detta med måltidsordning. Finns någon som provat tre mål och dagen ändrat och vad hände då? Och någon som tvärtom ökade huvudmåltiderna och la av med mellanmål och vad hände då?

Inga kommentarer: