torsdag 4 september 2008

Kära pålitliga köttfärsbiffar

I måndags lagade jag 1,2 kg köttfärsbiff. Det blir 12 stycken när jag gör dem. 2 delar fläskfärs 1 del nötfärs. Denna gången fyllde jag dem med lite fetaost. När jag kommer hem är det så enklet att koka några blomkålspluttar från fryspåsen, mixa dem med grädde (inte mycket blomkålsmos ännu, 1/2 dl) och mikra biffarna. Enkelt, enkelt.

Jag smygvägde mig i morse. Ganska korkat faktiskt. För det första "smyg" för vem? Det är ju bara jag som bor här! Och för det andra är ju min vägdag i morgon. Så gud vet vad som for i mig.

Idag tänkte jag att när jag gått ned hälften, dvs 22,5 kg ska jag få äta lite nötter ibland. Lyckos mig! När jag gått ned 15 ska jag införa en tallrik fil i veckan. Med kanel och ingefära i. Det ser jag fram emot. Det är den stora fördelen att göra som jag gör. Dvs, spara ett antal saker från "tillåtet att äta"-listan och föra in dem allteftersom. Då har man saker att se fram emot!

Inga kommentarer: