torsdag 18 september 2008

Torsdagsvägning och inget tuggummi

Nu bär det av till Öland. Kul! I samma jeans som jag hade förra gången jag var där, 2004 = ). Därav torsdagsvägning.Ställde mig på vågen som visade -0.4 kg sedan i fredags. 95.8 och det är härligt att tänka tanken att jag snart går in på den nedre delen av 90-skalan!

I somras skrev jag om hur jag ätit tuggummi - strong spearmint - och om vad sockeralkohol är för något. Häromdagen åt jag tuggummi igen. Och det måste jag sluta med inser jag! Jag petar i mig ett paket j**igt snabbt - en smula desperat - som om jag vill ha hela munnen full av den där sötstarka smaken. Om det är smaken, sockeralkoholerna eller vad törs jag inte säga, men härmed är det i alla fall tuggummiförbud utfärdat. Jag avskyr det där sättet att "stoppa i" mig.

Jag minns att jag läste hos Anna i ett äldre inlägg, hur hon hade ätit nötter och torkad frukt i en blandning och plötsligt märkt det där "i-vräkandet". Hon förbjöd helt enkelt sig att äta en sådan blandning igen.

Dock. En sak jag märkt sedan långt tidigare är att jag inte kan dricka smaksatt mineralvatten förutom citrus. Det finns de som har kaktus eller päron (Loka eller Ramlösa) som lite smaksättning och jag tycker de är som att dricka sockerdricka. Skitäckligt. Så det måste vara en kombination när det gäller tuggummifenomenet: mera njutning av att ha munnen full på något vis. Jag har inte varit någon godisråtta, dvs jag har inte ätit plockgodis etc på åratal. Möjligen en bit choklad. Så det är något annat som startar handen att ta en bit till.

Hur som helst. Slutsatsen av denna långa blablabla = ) blir: Inget tuggummi!

Inga kommentarer: