tisdag 23 september 2008

Recepttips önskas.

Jag äter väldigt lite grönsaker. Det betyder ungefär en kaffekopp spenat eller sallad. Ni vet, max 12 gram kolhydrat per dag (och jaja, påminn mig inte om den där tuggummi-orgien). Jag räknar inte just nu. Bör nog göra det igen för att ha lite koll.

Hur som helst. När jag letar recept är det svårt att hitta måltider med den kombinationen. Jag måste ju bli mätt, alltså äter jag fett. Men det vore kul att hitta både moderna och varierande recept där varje måltid har lågt kolhydratvärde. "Det är väl bara att ta bort grönsakerna" kanske någon säger. Visst, jag kan anpassa och det gör jag. Men vem har tänkt till ordentligt på roliga kryddsmörsvarianter, genomtänkta och omväxlande måltider med moderna kryddor och med ytterst lite kolhydrater? Ge mig tips!

Inga kommentarer: