tisdag 23 september 2008

ojojoj vilken helg!

En avkopplande helg. Vi gjorde ingenting...annat än promenerade, drack vin och pratade. Kul! Jag gjorde en god rätt - köttfärsrullader! - där jag blandade blandfärs med kryddor och en gräddskvätt. Därefter gjorde jag rutor ca 1 dm i kvadrat och la på lufttorkad skinka och rullade till en rulle. Rullarna stekte jag på svag värme och sedan fick de puttra i grädde. Mycket gott! Jag åt sallad till och lite avocado. De andra är fast i ris-träsket = ).

I helgen är det bokmässa i Göteborg. På Annas blogg läser jag att hon ska vara där och presentera sin bok. Duktigt! Själv skulle jag inte tordas. Visst är det en bragd att gå ner många många kilo. Men det finns också ett förakt för att man tillät sig själv att gå upp till den höga utgångsvikten. Det föraktet skulle jag inte vilja möta så publikt som vid en bokpresentation.

Å andra sidan är det just så här, som Anna gör i sin bok, man kan förklara hur det gick till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du läst denna blogg, jätteinspirerande:

http://blogg.passagen.se/fettbramat/