tisdag 5 augusti 2008

Andra mål än vikten

Min ena inträdesbiljett till detta med lchf var ju Anna (se länk här bredvid). Hon har ju fantastiskt nog gått ned 50 kg och blivit pigg. Glad har hon dock inte blivit, för det var hon redan från början = ). Hennes outsinliga (heter det så?) positiva hållning är också något jag vill lära mig av. Självklart blir jag glad när jag går ner i vikt och känner mig pigg. Men tankens kraft (ett uttryck jag avskyr, men vars innehåll känns viktigt) tror jag är bra.

Till exempel nu när det spöregnar ute och jag ska gå ut i alla fall. = ) Nej, det står jag ut med, men att varje morgon tänka och känna glädje över förmånen att få leva ett hyfsat liv.

Hennes konkreta nya tips är att sätta alarm på mobilen och ge sig själv en positiv kick att träna. Det ska jag göra senare. men jag tror jag ska sätta återkommande påminnelse med en bra och god tanke. Efter några veckor borde hjärnan tänka tanken själv, utan påminnelse från mobilen!

Inga kommentarer: