söndag 17 augusti 2008

Tankar till kaffet

Jag glömde ju faktiskt att skriva upp vikten i går. Eller snarare ringde det på dörren halv 10 i går morse och in kom gamla bekanta på genomresa!

Så först vikten. -0.4. Bra bra.

Under veckan som gick var tanken att jag skulle ha köttfärsbiffar varje dag, med smör, och inte en gräddsås. Så blev det inte. Men så ska det gå den här veckan.

Det har nu gått 2 månader sedan jag började med LCHF. Det känns bra, men jag märker också ett visst - hur ska jag säga - lite slentrian, kanske. Jag äter givetvis bara lågkolhydratsaker, men har varit överseende med mängden mat. Och då menar jag mest att jag inte har koll på hur mycket fett jag äter.

Det andra är att om jag äter en sen måltid är jag inte hungrig på morgonen. Jag hoppa över fruktosten helt och äter inte förrän senare på dagen. Enligt Skaldeman är det riktigt, men jag tycker ändå att jag vill ha mer mat det sista målet under dagen.

Och poängen med min blogg var ju faktiskt att undersöka och ha kolla på sådana här saker. Nästa vecka kan bli bättre på jobbet och jag ska anstränga mig och titta mer på vad jag stoppar i mig och under vilka tider etc.

Inga kommentarer: