fredag 29 augusti 2008

97 prick

Morgonvägning på vågen. 97 prick och jag jublar. Stekt ägg och bacon till frukost och en idé om filmjölk snart. Men nä, inte än. Minus 15 innan ny ingrediens införs.

En sak jag märker är att jag inte alls är så trött som tidigare. När jag kommer hem från jobbet är jag inte hungrig och har dåligt blodsocker. Trött är jag såklart efter en dag med stående och gående, men det är mer en fysisk trötthet. Den psykiska tröttheten finns inte alls på samma sätt som tidigare. Skönt!

Jag hade en idé att något noggrannare skriva upp vad jag äter, kolla proportioner och sådant nu efter semestern. Men jag hinner inte riktigt att vara så petig när jag lagar mat. Och jag går ju ner i vikt vilket gör att det inte brådskar med noggrannare kontroll. Så det får vänta ett tag till.

Ute regnar det och mitt paraply är på jobbet. Nåja.

2 kommentarer:

Tråktanten sa...

Jag gillar din blogg, och dina vetenskapliga undersökningar! Även om jag själv är fast i kolhydratträsket så har jag inte helt gett upp, och jag blir inspirerad av dig.

Är det ok att länka till dig?

Sextiotre sa...

Tråktanten: visst får du länka!