lördag 2 augusti 2008

Åter hemma!

Jag har levt på "Bed and Breakfast" i dryga veckan. Vädret så vackert att min solskyddskräm nästan tröt.

Att bo bortifrån var en "utmaning" som man brukar säga när saker och ting gränsar till problematiskt. Frukost gick som regel bra. Det finns alltid ägg, men något man gärna skryter och skrävlar med är det stora utbudet av hembakat bröd.

Lunch och middag gick ganska bra. Problemet är att man gärna delar ut lite kött/fisk eftersom det är dyrast och istället drar på med mycket pasta/ris/potatis. Vid varje beställning sa jag givetvis till att jag inte ville ha p/r/p utan istället gärna lite mer k/f och grönsaker, samt en smörklick. Det funkar men ibland kunde portionerna bli små eftersom jag inte ville överäta mängden grönsaker. Och vad blandar de i sina hamburgare/köttfärsbiffar ute på krogarna? Säkert brödsmulor ; ). Några glas vin har det blivit också. Men jag är känslig för söt smak.

Vid ett tillfälle ville jag äta tuggummi och köpte ett paket. Vad är sockeralkoholer, undrade jag efter att ha satt i mig en påse tuggummi och därmed 22 gram kolhydrater!!! Det ska jag ta reda på.

Nu är jag i alla fall åter hemma. Och kan kocka min egen mat. Och i morgon bitti blir det vägning.

Inga kommentarer: