söndag 24 augusti 2008

Funktionell träning

Alltså. Vad jag vill med min kropp är att få en stark rygg. Det är allt. Det är enda skälet till att jag går till gymmet faktiskt. Men när det är så mycket på jobbet att jag blir inkallad tidiga förmiddagar och "vi måste alla dra vårt strå till stacken" och allt vad chefen säger så blir det omöjligt att hinna med att gå dit. Och jag tänkte att jag kunde göra övningar hemma, köpte MåBra-tidningen som hade med en dvd om Funktionell träning.

Jag hade aldrig hört talas om det, men det är en idé om att man ska träna så att det liknar de rörelser man normalt gör, både styrka och balans i ett. Problemet är att jag kan inte lägga mig ner på rygg. Jag kan ligga på rygg, det gör jag i sängen = ). Men inte på golvet. Då går ryggen av ungefär. Så dvd-programmet var inte okej för mig.

Som vanligt: jag surfar och letar vidare. Men jag föredrar att kalla det forska. =)

Inga kommentarer: