måndag 14 juli 2008

Dagliga tankar

Anna skriver
Att bli hungrig och vilja ha MAT, inte godis eller kakor. Att inte längre ständigt vara sugen på något utan att egentligen kunna definiera vad, bara det var sött och fett.
Så kände och känner hon. Så känner jag också! Jag mår bra. Jag äter mina tre mål mat om dagen och är inte i behov av mat däremellan. Det är väl fint. Att äta kött (=kött, fisk, fågel, ägg) och fett och en smula kolhydrater fungerar bra. Tallriken består till stor del av goda köttbitar, en klick kryddsmör eller gräddig sås och en "kaffekopp" salladsblad. Gärna med olivolja och citron som jag tycker är så gott. När halva vägen är gången, dvs vid 85 kilo - en vikt som inte känns utopisk längre - tänker jag utöka menyn med fler grönsaker, fil ibland.

Just nu sitter jag och funderar över vad jag ska åka på semester. Den börjar idag...

Inga kommentarer: