tisdag 15 juli 2008

McDonalds

De flesta av oss som får frågan om var man går om man vill äta riktigt gott, svarar nog inte McDonalds. Men de flesta av oss har troligtvis varit där, kanske till och med ätit där. Det händer. Det är högst mänskligt. Oavsett vad ens normala kosthållning är.

Jag läser Kolhydrater i Fokus ibland. Häromveckan var det en vänlig människa som konstaterade att hon nångång hamnade just på McDonalds och undrade om det fanns något man kunde äta där utan att det var alltför uselt.

Intresserat läser jag svaren!
"Man ska inte äta på McD, punkt!" skriver den första Svararen inklusive utropstecken för att markera att det var en jävla dum och onödig fråga och att Svararen är en bra mycket bättre människa än Frågaren.

När Frågaren då konstaterar att hon vet det, men ändå kommer att hamna i den situationen får hon en utläggning till svar från Svararen över hur förfärligt McD-monstret är.

Frågaren får en hel radda svar på sin fråga också. Absolut. Ta ceasarsallad, ta cheeseburgare etc etc.

Men jag reagerar över det mästrande. Att det (som vanligt) finns människor som är ÄKTA lchf-ätare. De som VET hur man gör och inte gör och vars MISSION är att tala om för oss andra förtappade syndare hur det ska gå till PÅ RIKTIGT!

Och jag skrattar lite, suckar. Religon, politik. Överallt finns filurerna. Så varför inte bland LCHF-ätare.

3 kommentarer:

Ilskebyttan sa...

Hej. Va skönt att någon vågar skriva det där. Jag är också medlem i KiF. Har skrivit nåt inlägg ibland men läser mest. Man lär sig mycket men jag stör mig ibland på extremismen och just mästrandet. Lite konspirationsteorier, lätt paranoia och nästan fanatiskt. Men det är ju som du säger. Klart att de finns även inom LCHF.

Anonym sa...

Hej - vill bara säga att jag gillar din blogg och ditt sätt att skriva, alltid kul att läsa. En glutt på din blogg och en glutt på Annas ger dan ett leende.
Håller också med dig, överallt och inom alla områden finns filurerna. Lev och låt leva verkar vara svårt.
/Alien -12kg sen jan

Sextiotre sa...

>>>alien. Roligt att du gillar bloggen. Mitt mål är att den ska vara långvarig och ofta uppdaterad - ungefär som vikten = )

>>>ilskebyttan. Överallt, som sagt. Ganska tröttsamt, fast mest roande