onsdag 9 juli 2008

Styrka i ryggen

Det är fem maskiner jag använder på Sats. En för främre lårmuskulaturen, en för bakre. Två för ryggens övre delar och en för ländryggen. Jag tycker om att styrketräna i och för sig. Men jag betraktar det som medicin. Hade jag inte haft ont i ryggen skulle jag nöja mig med promenader och cykling.

Idag fick jag öka en viktkloss i en av maskinerna. Det känns bra. De där viktklossarna blir som ett bevis på att jag blir starkare. Vilket jag vill.

I morse var jag helt ohungrig och det bekymrade mig då jag ju skulle gå och styrketräna. Nu är min träning inte lång och hård - utan mer "rehabiliterande" - så jag gjorde den utan frukost. Jag kunde inte bara äta innan. Nu har jag ätit en god lunch i stället. Rester med halvt paket bacon. Inte en grönsakssmula fanns hemma. Kaffe på maten får stå för kolhydrater.

Inga kommentarer: