torsdag 3 juli 2008

Torsdagsvägning minus 8 kilo

100 jämnt. Minus 8 kg. Det är som att man kan gråta. Det här är inte svårt. Jag äter god mat och är mätt. Och går ner i vikt.

Jag gick alltså ner 3 kg de första veckorna i maj, hos vv. Sen var jag deprimerad en vecka för att vv hade chips på hyllorna, att jag bara tänkte poäng och mat. Under tiden hamnade jag dels hos Annas blogg, dels hos Kostdoktorn Andreas. Av en slump! Minns inte ens vad jag googlade på. Vilken tur! Anna har en inspirerande ton och ett positivt tänkande som jag tycker är värt att ta fasta på.

Med tre veckor på lågkolhydrathögfett-mat, smaskig, på min tallrik har jag ju faktiskt gått ner 5 kg. Det är härligt. Och jag mår bra. Jag är mätt. Jag vet att varje måltid jag äter gör att jag känner mig mätt. Det gör att jag kopplar av mellan måltiderna.

Huga. Jag låter lite nyfrälst ser jag när jag läser ovanstående. = ). Men man blir lätt euforisk när kroppen är pigg.

Nu ska jag ägna helgen åt matlagning och jag ska anstränga mig för att hitta på nya roliga recept.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du kommer att lyckas för du verkar ha fattat vad det handlar om!

Om du bara håller kvar den goda tanken i med o motgång!!

Riktig mat med näring som mättar länge och ger bra byggmaterial till en frisk kropp!

Psykologiska faktorer som matkultur, man kan lika gärna vara en gourmet som en gormand, äta mindre men godare och nyttigare, unna sig det godaste o nyttigaste!

Självupfattning och kroppsideal, jag duger som jag är och om jag vill ha en sundare kropp ser jag till att fixa denna.. utan att stirra på medias sjuka kroppsideal!

#Alla andra tänker på sig själva, det är bara jag som tänker på mig!"

MiaP sa...

Hej jag hoppas att du kan få lite inspiration på min blogg:

http://lchf-kost.blogspot.com/

Välkommen till MiaP